Az új fogyasztói csoport: A “Szűz fogyasztók”


Napjainkban a fogyasztók, Dubaitól Kanadáig, hűtő mágnes segítségével rendelhetnek pizzát vagy akár virtuális boltokban nézelődhetnek a vasútállomásokon a vonatra várva. Beköszöntött egy újfajta életstílus: a multitasking vagy ezt tovább fokozhatjuk, a hypertasking kora.

Az egyre gyorsuló ütemű innováció a fogyasztói arénában, azt jelenti, hogy időnként mindenki „szűz fogyasztó”-nak számít.  A fogalommal először a trendwatching.com oldalon találkoztam. A „szűz fogyasztó” számára sok termék, szolgáltatás, applikáció vagy márka, amelyekkel találkozik nap mint nap, ismeretlen. Azonban koránt sem tekinthetők félénknek, ugyanis ez a fogyasztói réteg kipróbálja, teszteli az újabbnál újabb termékeket, szolgáltatásokat, márkákat. Ezért kell a márkáknak egyidejűleg egyszerűnek, intuitívnak és humorosnak (egyszóval megkapónak) is lenniük.

Ez azt jelenti, hogy a cégeknek (márkáknak) alkalmazniuk kell ezt az új „szűz fogyasztói” nézetet illetve át kell gondolják a kommunikációs stratégiájukat.
Hogyan? Az alábbi (angol nyelvű) prezentáció néhány példán keresztül (Nike, BMW, Lytro, stb.) bemutatja:

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s