Az Újdonság Ereje


„Az esztelenség az, amikor valaki rendre ugyanazt csinálja közben pedig mindig más eredményt vár” [Jean-Marie Dru, a TBWA Wordwide elnök-vezérigazgatója]

Nem mondok égbekiáltó eddig felfedezetlen igazságot, ha azt állítom, hogy az emberek gyakran a biztonságos utat választják,  ahelyett hogy kilépnének a hagyományok kipárnázott karosszékéből. Általánosan elfogadott tény, hogy az emberek nem szeretik változásokat. Túl sok a jó, szolid kampány. A jó termék. A jó, megbízható szakember. Azonban nagyon kevés az átütő siker. De annál jobban kedvelik az újdonságokat, azt ami más, azt ami különbözik, azt ami nagyszerű. Az emberek szívesen beszélnek a nagyszerű reklámokról, termékekről, stb. És az ilyen, nagyszerű vagy átütő ötletek mélyen beágyazódnak az egyének memóriájába, amely által hosszútávon elkötelezetté válnak az adott „márka” iránt.

Gondoljunk egy korábbi bejegyzésemben említett Zipcar autó-megosztó vállalkozásra. Egy teljesen új üzleti szemléletet indított el anno, amely az óta is fokozatosan bővül. Mert új volt, mert nagyszerű volt. Mert az emberek szeretik és tudnak azonosulni a vállalkozás által nyújtott szemlélettel.

quirky.com site-on pédául rengeteg újdonságot, változatosabbnál változatosabb kreatív töltetű terméket találhatunk, amelyeket kreatív emberek (olyanok mint ti olvasók) terveztek meg. Bárki tagja lehet a közösségnek ahol bemutathatja ötletét. Ha pedig az ötleted eléggé eredeti és érdekes az oldal segít ennek a megvalósításában.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s